۵ هسته اصلی UX

پنج هسته اصلی UX : برای درک کامل معنای طراحی UX باید کاری که طراحان UX انجام میدهند تشریح شود.

به این منظور پنج هسته اصلی UX را توضیح می دهیم :

ساختار اطلاعات
طراحی روابط
قابلیت استفاده
نمونه سازی
طراحی بصری

۱- ساختار اطلاعات

ساختار اطلاعات درمورد ایجاد رابطه میان افراد و مضمون است به روشی که برای آنها قابل فهم تر باشد. در نتیجه باعث ایجاد محتوای رتبه بندی شده میشود و از عناصر مختلف برای اضافه کردن ساختار استفاده می کند.

چنین چیزی مستلزم انواع مختلفی از اطلاعات در رابطه با محتوای مورد نظر و سازماندهی آنها است، به روشی که مضمون به راحتی قابل درک باشد.

۲- طراحی روابط

طراحی روابط درمورد تاثیر متقابل کاربران و صفحه نمایش است. طراحی بصری به اهداف کاربران که در طراحی روابط پشتیبانی شده پاسخ میدهد تا میان طرح ها، تصاویر، طراحی حروف، رنگ و غیره که در نام تجاری استفاده شده ارتباط برقرار کند.
طراحی روابط همچنین از نمونه سازی برای تعریف رفتار و وظایف ویژه اجزا مختلف نیز استفاده می کند. به عنوان مثال؛ در طراحی یک نرم افزار موبایل، در صفحه ورود، fade in راحتتر است یا slide to the right ؟
چنین تغییراتی باید در مفهومی تعاملی مورد بررسی قرار گیرد که محصول نهایی تا جای ممکن به هدف طراح نزدیک باشد.

۳- قابلیت استفاده

قابلیت استفاده در رابطه با استفاده از داده ها برای تعیین اعتبار تصمیمات طرح است. درحالیکه در هرکمپانی افرادی با سوابق مختلف وجود دارند که درمورد اهداف گوناگون و یا محدودیت های خاص مهندسی صحبت می کنند. این وظیفه طراح است که نیازهای کاربر را پشتیبانی کرده و با هرحس ناامیدی یا درد طی استفاده از محصول ارتباط برقرار کند. چنین داده هایی می تواند به روش های مختلفی بدست بیاید. از گروه های متمرکز گرفته تا نظرسنجی ها، از مطالعات کاربردی آزمایشگاهی تا مصاحبه های فردی و بازدید از سایت، ردیابی چشمی، انواع کارت، مسافت سنجی و غیره.
آزمایش های کاربردی به درک وسعت محصول در حالیکه رفتار و نیازهای مشتری را تعیین میکند، کمک میکند. درسطحی بالاتر، این تمرین مناسبی است برای تایید فرضیه ها دربرابر کاربران واقعی و اندازه گیری اعتبار یک محصول در حال تغییر تا مشخص شود که نیاز افراد است یا نه.

۴- نمونه سازی

نمونه سازی را میتوان به عنوان نسخه مقدماتی هر ورژن دیگری تعریف کرد. از دید یک طراح، نمونه سازی روشی ضعیف و انعطاف پذیر، برای آزمایش ارائه میدهد که برای رسیدن به هدف عالی و مناسب است.
این امکان به شما داده می شود که عملکرد طرح خود و تمام تغییرات لازم برای لذتبخش و کاربردی کردن کارتان را بررسی کنید. این راهی است برای تعیین اولویت های طرح، انتخاب تجارب ارزان، تعیین محدودیت های تدارکاتی و کشمکش ها در رابطه با اجرای طرح. و درآخر نمونه سازی امری مهم است چون، شما را قبل از سرمایه گذاری مادی، زمانی و منابع، به عملکرد نهایی محصول نزدیک می کند.

۵- طراحی بصری

طراحی بصری در رابطه با استفاده از ظاهر بصری محصول است برای اصلاح تجارب کاربران. درحالیکه طراحی بصری همه چیز برای طراحی نیست، اما بخش تعیین کننده ای برای یک محصولِ خوب است. طراحی بصری بسیار درمورد نام تجاری شرکت و اینکه یک محصول چطور می تواند جذاب و مورد پسند باشد، صحبت می کند. موضوع طراحی بصری می تواند در دو قطب مخالف قرار گیرد. چون گاهی تصور می شود که اگر طراح به زیبایی توجه داشته باشد، ممکن است کاربردی بودن محصول قربانی شود.یک طراحی بصری عالی می تواند باعث نادیده گرفته شدن مشکلات کاربردی محصول شود. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که زیبایی شناسی و قابل استفاده بودن را می توان به عنوان همبستگی مثبت در نظر گرفت.
طراحی بصری به ما این اطلاعات را می دهد که چطور یک محصول با رنگ ها، سلسله مراتب بصری، چاپ و چیزهایی که بخش تعیین کننده تجربه کاربری است، کار می کند.


مجموعه: Ui Uxبرچسب ها
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
counter customizable free hit